0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Godmorgen Simon
Hvilke smukke, skønne og blomstrende ord at få mellemrumsserveret :))
... og nu må det være min tur til at invitere dig indenfor (og udenfor) i det altid overraskende Højholske højland med udsigt over de store vidder. Kom med og og nyd ...
Nogen træer vokser længere ind i himlen end andre uden derfor at løbe fulde af engle.
Efter tænksom stirren op i en høj ask: Om så alle disse vingede frø stimlede sammen
om det samme himmelråbende spørgsmål: Hvorfor skal vi omsider dø? blev svaret: Gavntræ.
Ny økseskafter.
*
Virvar som intet beskriver og ikke anden form tager, dyr eller plante, i sod fra meddigtende stjerner. Som af en ellers helt hendød rytme eet slag mejsler en leddel fri som i fri bevægelse udfolder havet eller rørt med et hvilket som helst krav pludselig brænder af dette en vinge som nær et sekund støtter sin spids på en fremmed og da synlig stjerne.
*
Lad gå med at birken nejer nyudsprungen og græsset bider i den bløde luft, indforstået – at rosmarinlyngen ryster sine spæde klokker den æder jeg råt, også jeg har sjæl at ernære, men at der hen over denne gentagne iver lavt her hen over en så umotiveret foretagsomhed kommer svaner strygende, hvide, og tre, med langsomme vingeslag og strakte halse, det er for meget, det er MIG for meget: under de omstændigheder er jeg bedst som mangel!
Morgensmil fra rosmarinlyngen RoseMarie
|
|
|
|