0
registrerede
185
gæster og
1526
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej til nattens linedanser..
Jeg drømte mig en drøm, i nat – vandred’ rundt på et lokumsbræt, men ak så galt det dog var fat – ej ku’ jeg gribe snoren fat…
Så er det godt at være linedanser!
Men her lidt bedre lyrik, Arne Sørensen ulmer her af forårsfornemmelser, med sine Spark og Kærtegn:
April
Frederiksberg Have: Foroven er Himlen næsten graa. Men fra Slottet lyset et Splitflag og en Postkasse i festlige røde Farver – bag et lille hvidmalet Vindue spiller en Eventyrprinsesse Klaver, mens Havebetjenten – filosofisk og guldtresset – tygger paa sin sejge Skraa. Træerne er fyldt til Randen med Sne – for det var Vinter i Mandags. Lidt Sol skinner nedover smaa, grønne Ting – for det var Foraar i Torsdags. Rundt om er Kanalerne begravet under gammel, graa Is, – for det var streng Frost for nogle Uger siden. Allevegne rasler triste Blade – fra Efteråret. Henne i det Hjørne – er det Graavejr. _ _ _
Men højt, højt, højt – hej – saa højt, højt oppe i et Træ sidder en lille blaa Fugl med rød Hale og fortæller, at det alligevel er Foraar. _ _ _
Der gaar tre-fire pastores emeriti med Halstørklæde og Hoste, og her møder jeg en ung Pige med Elefantfødder og Barnevogn – tre Nonner med Kors og Rosenkrans, stilfærdige og stivede paa Brystet. Dér gaar et Kærestepar med glade Øjne og nænsomme Hænder, og her og der ensomme gamle Damer i Snørestøvler, sortklædte og sammenfoldede – og saa et Dusin hujende Drenge med Stokke i Hænderne og en Fantasi, der kunde ønske at rive Skalpen af Pastorer og Barnepige, Nonner, Kærestefolk og gamle Damer. _ _ _
En Morgen i øsende Regn: Hele Verden et Styrtebad, lidt af Dagen i Sol og Natten frostklar, som var den hele Verden en Riddersal, hvor Maanen gaar som en vældig Edderkop tværsover det blaa Loft og spinder fra sin opsvulmede Bagende et Net af gyldne Stjerner.
mvh og uden line.. Simon
|
|
|
|