0
registrerede
19
gæster og
1327
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Godt Nytår også til dig, og også herfra tak for ord, musik og ordmusik, som har lydt i den mellemmenneskelige færden i Mellemrummet :))
Jeg har nydt årets sidste aften. Nydt at jeg kan nyde ord og poesi til berigelse i her i livet. Nydt at være et helt almindeligt menneske i en helt almindelig verden, som godt nok er (og altid har været) hård og barsk, men på samme tid også herlig og kærlig, sjov og overraskende :))
Dylan, et barn af blomstertidens Peace, Love and Understanding, lod du lyde som en Nytårshilsen ...
Min Nytårshilsen kommer her og er næsten også helt tilbage fra Blomstertiden og musikkens verden :))
Alle mine dage jeg sidder her en tilfældig bænk jeg sidder her
hænderne presset så årerne står frem hænderne presset ned i bænken
og at lade strømme fra kroppen ud i træet ned i jorden fra jorden op i træet ud i kroppen at lade strømme
end ikke i drømme varer evigheden længere end et sekund
men her svarer solens cirkel øjet det ufravendte
jeg sidder her længe med kroppen ind til mig
jordens godhed op igennem mig lyttende
alle mine dage kommer forbi mig som svimle skygger levede og endnu ikke levede imellem hinanden
jeg presser træet så hårdt at årerne træder frem
goddag mine dage kom og sæt jer luften er kold og varm solen cirkler min hånd lugter af træ
Poul Borum "Sang til dagens glæde" (1974)
Goddag 2016 og du skal være så velkommen i rækken af mine år D ... ja, hvis man sløjfer et enkelt r i årerne, så træder årene frem :))
Godt Nytår og boblevand i glasset  RoseMarie
|
|
|
|