2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
36
gæster og
113
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Ohøjsa Mutter Courage..
Det var jo nærmest en rosenlund, du dér fik skabt, så smukt det…;)
Ja Wivel og den tids dygtige lyrikere, vender blikket jo tit tilbage til og næsten af sig selv, da så mange ypperlige digte jo rager op fra klangbunden i tidens billedkælder og i lyset af en særlig anledning der tilbyder en sammenhæng – og vupti, er yderligere tilknytning skabt…fantastisk!
Sådan har jeg det også lidt med Dylans album ”Desire” – det er sådan noget med vin og dans og glade ansigter, som på et tidspunkt er blevet sultne og sidder i køkkenet og kaster nostalgiske minder henover bordet med særlig glans i øjet, særlig når tonerne fra ”Sara” høres i baggrunden, ja så bliver man helt blød og overgir sig øjeblikkeligt. Det er nostalgi på 1. klasse med benene i skødet på hinanden…;)
Og nu forsvandt så også 2015 bag os; tænk … synes nu lige 2007 forsvandt bag os, men dér ka’ man jo bare se. jamen det ér helt u t r o l i g t som tiden farer afsted! Næste gang har jeg sikkert lige opdaget, at vi gennem flere år har siddet her og langet poesi over disken fra hvert sit Oldekolle, og at Arne for længst er blevet årets brumbasse for den helt ufattelige udførelse af samme salme i 25 år! Jeg synes nu godt at tiden ku’ skrue lidt ned for volumen, men dét nytårsforsæt er jeg vel næppe ene om…;)
Rigtig godt nytår og tak for den megen fine billedmusik i året der gik. Ha’ en hyggelig aften, hvadenten der ska’ slås til søren og bimles raketter op på månen, eller den skal nydes på anden måde.
Godt Nytår Simon
|
|
|
|