1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Her lidt flere glimt fra smilets øjenkrog – min kan vist ikke rigtigt dy sig i solskinnets glimt fra Onkel Dannys hat, der trasker derudaf dér på Memory Lane sammen med Kerouac og Burroughs:
Livets Teater !
Indover bordene hang de, i et sandt virvar og rod af flasker og glas med øl, som blandedes med udkvaste cigaretskod. Alt imens genlød lokalet af bralrende fuldemandssnak, akkompagneret af jukeboxens dåseromantik!
De var mennesker på et værtshus – forsumpet i al elendighed, med gustne ansigter og udtryksløse øjne, som vidnede om menneskeligt forfald.
Det var et Livets teater hvor tragedien trak dyne spor blandt mennesker, som flygter fra alt og alle, også sig selv.
*
Morgensymphoni
I et fantastisk farvespil dukker morgenen frem over byens tage der viser sig som mørke silhuetter mord morgenhimlen.
Alt er endnu tyst og stille ingen fuglesang herinde i byen for det er september – og snart vil efterårets farver fortælle at vi er på vej mod den del af året hvor mere tøj er nødvendigt.
Alligevel er det smukt køligheden har sin egen charme og opleves stærkest i denne måned hvor himlen er mest klar og skyerne er noget helt særligt.
- Jens Jørgen Blach, En del af livet.
*
Jeg kan ikke give dig mit Paris Det findes når drømmenes skyer spejler sig i floden Det findes når det regner i februar og vandet er kaffe med mælk Det er en blidere tåge af andre ord.
- Peter Laugesen, fra Trashpilot i det herrens år 2000.
mvh Simon
|
|
|
|