0
registrerede
31
gæster og
1527
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Morn’ i kaffen RM..
Det er en herlig lille film om livets nære situationer, en af dem man bare blir så skide glad i men ikke ventede, kort sagt: en god fransk film, hvor dramatikken på ægte Bergman-manér er genindført i og ikke omkring mennesket, hvilket stiller noget andre krav til skuespillere end hvad vi i årtier er blevet propfodret med – hvorfor nogen jo nok vil kede sig bravt, men med manér. Jeg forestiller mig at du vil stornyde den, som en lille invitation i en svær og genkendelig situation..;)
Men nu ska der dæleme’ noget Schade på bordet, og det ska’ der, fordi jeg i nat fik mig en røg under et træ sammen med Hr. Snemand, der pt. bor i haven, mens vi stirred på det gule bæst, der kun var lige ved at bryde igennem drilagtige skyer med sne på næsen – og vi havde endda en gulerod!
Vinternatsmåne
Nu løfter månen sit vikingeskjold I Danmarks skov! Og min hånd er kold og tænder langsomt en cigaret. Det varmer altid – jeg holder tæt om tændstikflammen min hule hånd – o måne! Du glæder en ensom ånd, som endnu befinder sig her ilive, med denne store, berømte skive.
- Jens August Schade.
De måneligste hilsner Simon & Hr. Snemand
P.s.: ja er den ikke bare vidunderlig, siden…;))
|
|
|
|