0
registrerede
19
gæster og
1327
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Halløjsa hallehejsa
... her fra nydningen i septembersolens stråler :))
Inger Christensen rører mig altid, også når der ikke er så meget rørelse deroppe under hårtotterne. Måske er det fordi, hun skriver med en stor enkelthed og la'r hvert ord hvile i sig selv ... ikke mindst visuelt. Og det er godt for øjnene. Ja, man kan vel egentlig godt sige, at det er klorofyltgrønt for mine øjne :))) ... og noget af det samme finder jeg i mange af Holcks digte, her med et par stykker fra "Drømmesøn"
Forklarelse
døende nej gå da ud af en sommerdag
syngende med øjnene i det grønne og roser syng da
og ikke fordi kun du står her ja men også alt det udenom er beviset
*
Sang
de store rødgyldne blade ligger som både under træernes nøgne kroner ude i min krops grænse til livet
fugtige endnu blødt bevægelige som store kloder brændende ind og ud af øjnenes drømme og virkeligheder
*
Og se
Solfuglen optages i sit univers og landet vokser med dagen og vi bevæger os som de første over det hvide landskab og der er kun vor tavshed kun vort blik og kun dets kærtegn og det er godt
solen går ned og solen står op vind drejer ind og vind drejer ud skyerne driver skyerne blå og ilten hvisker sit blod
og se ja se vi fortsætter med en erkendelse før ikke mulig før ikke værende din hud tegner dig som regn af regn gennem himlen sole går ned sole går op fugl synger ind og fugl synger ud
at være
Septemberlevende hilsner
RoseMarie
|
|
|
|