0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Go'morgen Simon
Åh, hvilken overdådighed af ord og digte, du fodrer mig med :)) Jeg læser, smager og nyder hvert eneste ord med fryd og glæde :))
Tak for din vedholdende ihærdighed med at dele skønne ord og tanker ... De er til stor inspiration for mig, så jeg bevæger mig længere ud end mine egne små cirkler ... som jeg elsker at gøre.
Mængder af vand fra oven har vi i hvert fald fået i det sidste døgn, og det til stor vækst og frodighed i haverne ... også :))
BYGEVEJR
Sorte snegle glider over våde veje. Bregner samler regnen. Sagte blæser skoven, og en gulspurv kvidrer: her er godt at være.
Regngrå spejler himlen sølvgrå sig i åen, og en sluse bruser. Nøkkeroser svømmer langs de grønne bredder: her er godt at være.
Og nu øser regnen fra Vorherres kande! Dobbelt skinner græsset under bygens mørke, og mit hjerte blomstrer som en regnfrisk skærve.
-- Rød går solen under i en damp af skyer, og nu klarer himlen. Og mens månen stiger, vokser vejens træer, rejser sig i rummet.
Mine øjne drikker måneglansen, fylder sig med lys til randen. I de milde skygger er der søvn og sødme, er der vækst og hvile.
Med en knitren stænker dagens regn i dråber fra de sorte kroner. Og som greneregnen drysser der fra dagen lykke i mit hjerte.
Otto Gelsted
Søndagshilsner i regndråbernes frodighed fra RoseMarie
|
|
|
|