0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Go'morgen Simon
Nej, jeg har ikke været sneet inde og er heller ikke med blæsten blevet ført ud i de tyndere luftlag eller drevet til havs på de vilde bølgers skumtoppe ;)) Nogle omsorgsopgaver har krævet min tilstedeværelse og alle mine kræfter, men nu er der igen gang i mellemrumstasten 
Vinteren tænder sine blus på vore bjerge. Nu kommer de stille opalgrå dage og den troldske tidlige skumring med nymånens røde knivsod i kimmingen og de bygefulde dage med deres lysningers polykrome stenbrudshimle og de stormgrå dage når havet blomstrer. Nu vender de legelystne nordlys tilbage og de statelige stjernebilleder og vejenes ellevildt funklende iskrystaller.
Nu kommer også I mine døde venner, I dybt og altid savnede, og varmer jeres hænder ved min vinterild. Se, jeres yndlingsspiser og drikke står på bordet og den musik I elskede toner gennem stuen. I den får også jeres stemmer liv – jeres glade latter, jeres undrende udbrud når den majestætiske Andromedatåges årmillioner gamle lys dukker frem i kikkertens synsfelt ved det åbne vindue og lader vore dødelige øjne tilflyde en dyrebar dråbe af evighed.
William Heinesen
Livlige morgenhilsner fra RoseMarie
|
|
|
|