0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Morgengry skrev jeg ;) og så blev det alligevel til aftenskumring (og lidt til) i skæret fra de levende lys ... og mindst hundrede nys og en bunke snotklude senere ... aaaaaaatju
Så et kort skriv til dig lige nu og her med endnu et digt af Henrik S. Holck, dette her fra "Drømmesøn".
Lad mig blot dø
begrav kun mit blod lad sneens brændte legeme trække sin hvide masse over mig thi jeg er de levende og mit blod er som følge af dette uudsletteligt vælt lande over mig/ sprøjt min jord med gift og intet vil forandres/ i min kærlighed for Jer
min hånd og tanke vil gribe om noget mine fødder vil gennemtegne sneen mine hænder gribe om det levende liv der leves det uerstattelige det uforklarlige og uophørlige sangene flyder mig i knoglerne og blodets evige gen- dannelse det levende er det som er og bliver ved
vælt lande over mig begrav kun mit blod og det vil rejse sig af kulden begrav kun mit hjerte og det vil pumpe i sin afklarede nødvendighed vælt havet over mig begrav mig i glitrende krystalklare enkeltlegemer og skønheden vil dannes og blive skønnere end forfaldet
vi må indse at kun det ubærlige er den bestemmende kraft vi må indse at vores eksistens er ophøjet
thi vi er de levende og det intet – eller det tomrums fylde der er grunden for alt
Nysende, frysende og lysende hilsner fra RoseMarie
|
|
|
|