1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Morgen til syvsoverne, dermed både Benny Andersen og dig RM, som sikkert snorker som en ø af sæler lige nu, mens haven sprudler af liv under solen og jeg ryger min tredje smøg til den anden kop kaffe og Treram garanteret har drukket sin fjerde kop te – syvsover, RM! ;)
Jeg har morgenstor forståelse, ja nærmest forstand for Benny, og undrer mig også over forståelsen af hans digte som ”sjove”; nåja, det sjove har jo vidde grænser og fødtes aldrig uden moder alvor, men alligevel, morsomt er det sjove nu først i alvorens lys; det lys der oppebærer digtene, hovedet til bowlerhatten – og jeg forstår godt Benny gerne vil ha’ en rest af sig selv, når folkeligheden omsider har fået deres; så her en rest af Benny, den levende, livgivende, ham der sikkert snorker ligesom RM og øens sæler ;)
Syvsover
Umulige umådelige morgen hvor man aldrig kommer ud af sengen eller blot når frem til dens udkant så vidtstrakt er den på størrelse med et amt man ormer sig vej under klam lavthængende dyne enlig vildfaren spermatozo har ikke kondition til at nå frem må standse trække vejret og modet nu ingen svedig panik på lagnet der er endnu uprøvede folder at følge ingen trafik at ta hensyn til man ventes derude ved dynegrænsen med spørgsmål, aftaler, sliske, slips man ventes at vågne man har pligt til at grave sig ud en gang om dagen og vise sig spise lidt vokse lidt stille op og vente på sin tur strække sig bøje sig skrive under på noget eller danse tage stilling tage ved lære tage ved men jeg bliver mat i bevægelserne af al denne dyne der skyder sig frem foran mig som en bræ hvad forplanter sig gennem dun send et filtagtigt morse ud til trippende foresatte teklaprende nærmeste vagthavende opdragere og kreditorer jeg er i live med på forhånd afkræftet sæt en eftersøgning i gang med radar, frømænd, Sct. Bernhardshunde.
- Benny Andersen.
mvh Simon
|
|
|
|