0
registrerede
31
gæster og
1527
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Mellemrummet
|
Men sproget har desværre også andre mindre heldige facetter. Som StormP udtrykte det:
Sproget er egentlig skabt som et middel til forståelse. I stedet er det blevet et middel til misforståelse.
Eller for at sige det med mine egne ord fra et af min ungdoms digte:
Sprogspillet.
Sprogspillets regler hviler tunge over hvert minde, og gør os blinde, gamle såvel som unge.
Tanken er bundet af tusinde vaner. Kæder af ord trækker et spor pløjet i fastlagte baner.
Hver gang, vi prøver at gøre os fri, møder vi grænser, som vi knap ænser, skjult i et sprogs melodi
Frihed i tanken er en illusion, bare en drøm, ordenes strøm tæmmes i stiv tradition.
Tænk, hvis vi talte et følelsers sprog, hver difference, hver en nuance gemt i en hjertekrog.
Tænk, hvis jeg bare med ord ku’ forklare dig, at en smerte fylder mit hjerte, så du det klart ku’ erfare.
Så ville du meget let ku’ forstå, hvorfor jeg lider, hvorfor jeg slider for, at min drøm kan bestå.
Men du er blindet af ordenes spil, fastholdt i vaner, mer end du aner, fatter du knap, jeg er til.
Jeg overvejer om jeg skal lave et kursus i sprogforståelse her på trosfrihed. Der synes at være et stort behov for det.
Solskinshilsener fra Skåne, hvor det er 20 grader varmt.
Ole Bjørn :o)
|
|
|
|