0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Tak Simon ... tak for teksten af Poul Borum og det meget smukke digt af Jorge de Sena, som jeg vil gemme i mine hemmelige gemakker ;) for at kunne vende tilbage, for at kunne læse og nyde ordene og meningen i Poul Borums tanker og poesi og digte ...
Og tak fordi du nævner udsendelsen med Poul Borum, som jeg ikke så den pågældende aften, men som jeg godt husker fra tidligere. Fra at være en mand, som jeg netop KUN kunne se som "lidt for meget" og alt for kontroversiel, forvandlede han sig for øjnene af mig til et smukt og meget klogt menneske, som villigt delte ud af sig selv og sin indsigt.
Og er der noget, der betager mig dybt og langt ind i hjertet, ja, så er det, når mennesker velvilligt og generøst deler ud af sig selv og deres "livsgnist" og "brændning" ... ja, det er virkeligt, som et lys der lyser, et bål der varmer, et hav der rummer, en bølge der skummer ... over ... for at la' andre få del i boblerne 
Poul Borum ... ja, og så er det kun så ganske naturligt at trække en tankestreg til Inger Christensen, som med disse meget enkle ord har gjort mit liv med digtene til et smukkere liv ... med en større udsigt (og nok også indsigt) 
"om digtet der frit folder fremtiden ud som en faldskærm af silke og stilhed"
|
|
|
|