1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej RM..
Smuk musik, tak for hende - som jeg husker ret vel fra herlige fester. Jeg har intet musik af hende, som jo er en smuk lyriker og som sikkert har et stort publikum. Netop da er YT go', så man ik' til sidst lever i musik- og bogreoler ;)
Ja, jeg ska' da lige love for der er lyrikmotion på drengen i denne tid, ik' så ringe endda, selv næsen løber af med os, dvs. min med - jeg er endda blevet pyntet med indtil to flotte "fornølelsessår" på læben, og dvs. 0 bassegris - jeg ku' i skæret fra nattens stearinlys sagtens sætte mig ind i det Jammersminde den ellers intelligente Leonore måtte gennemleve, alt imens hende der aldrig snorker, så at sige akkompagnerede så smukt til partiturets sideskift. Og dér lå jeg så og undrede mig over hvorfor denne kvinde, der ellers ku' levere et skæmt så saftigt at bådsmænd blev røde til hårrødderne, dog valgte at udleve al sin kvide i et tårn så blåt, og så op og ned af personen hun må ha' hadet til grunden, nemlig Sophie Amalie, hvis triumf det jo var at ha' styrtet Leonore, fremfor at være blevet i Sverige under den konge der gav hende godser at håndtere. Værket blev til i to hovedafdelinger, hvor første del blev affattet omk. 1674 og er den mest spændende læsning. Hvad kvinder dog gør for kærligheden, ak ja, når den ellers ikke har fået "fornølelsessår".
God aftenskaffe, ska snart kvittere med et andet lille digt.
mvh Simon
|
|
|
|