0
registrerede
31
gæster og
1527
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Åh ja, Nis P., han er ik' så ring' endda, ham med "De små børns smil" 
Jeg har en genbrugsbog med hans samlede digte, og du fik mig da fluks lokket over til reolen ... og se her, hvad jeg fandt fra hans "Hohøjdigte" (skønt ord) 
Forår ved Mariager strand
To gyldne sommerfugle fandt hinanden, og otte gyldne vinger bar dem bort; en lillebitte skovmus fandt en anden, og de - nå-ja, de fristedes af fanden, og livet er så altfor, altfor kort. Madonna riede med silketråde så fermt, at der føg trevler trindt omkring. To spætter koblede så spættekåde, at gøgen dydeligt tog fat og spå'de dem reden fuld af spættekåde ting. Der skød primula og anemoner, og der skød gøgeurt af jordens lænd. Der kom hundreder af millioner af muntre, lattermilde blomsterkoner og muntre, lattermilde blomstermænd. For det var forår, og der var larmen i hver en lysning af solens værk, og på en græs pude midt i varmen sad smedens tøs knappet op for barmen og sy'de løs på en lille særk.
Lige nu har jeg i den grad brug for at tænke på forårets komme, fordi jeg er lige ved og næsten ved at vågne af mit vinterhi. Men hi'et og vinteren trækker mig og trækker ind imellem så hårdt i mig, at foråret synes at være laaaangt væk ... men så er det, at forårsord og -drømme kan gøre godt ... selv for en forfrossen rosenbusk med benene sittende fast i en snedrive
Weekendtanker fra RoseMarie i mellemrummet mellem vinter og forår ...
|
|
|
|