1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Den Evige Filosofi
|
Dit indlæg, Hansemand, bekræfter både, at du ikke kender ret meget til de emner, du påstår at være ekspert i, og at du hverken forstår Simon, Arne, Esther eller mig eller nogen anden på disse debatter. Du har dannet dig et fantasibillede af, hvad vi tænker og tror, og du er end ikke i nærheden af virkeligheden. Så meget er din påståede "psykologi" altså værd.
Jeg hverken hader eller benægter psykoanalysens eksistens, men den freudiansk baserede er ret ineffektiv og kan ikke helbrede folk for deres psykoser. Freud var så overfladisk i sine undersøgelser og mistolkede sine resultater i en sådan grad, at han i dag ville blive dømt for videnskabelig uredelighed. Hans største (og eneste) fortjeneste var, at han brød de seksuelle tabuemner og gjorde det legitimt at forske i menneskets seksuelle drifter.
Eftersom du selv er temmelig seksuelt fikseret, er det jo ikke så underligt, at du er faldet for Freuds fantasier. Men menneskesindet er langt mere kompliceret end Freud forstod, og både psykologien og psykoanalysen er kommet langt videre i dag, og kan forklare mange psykiske afvigelser genetisk og biologisk. Det skyldes bl.a. Hamiltons (som du besynderligt nok ikke kendte til) og Dawkins forskning, hvis psykiske implikationer du jo aldrig har forstået.
Det nager dig åbenbart, at Arnes tanker har bragt ham videre, hvor du selv er stivnet i et forældet syn på verden og menneskene, men verden er nu engang dynamisk og ikke statisk, som du synes at tro.
Du har for få brikker at flytte rundt med, Hansemand, og her sigter jeg ikke til din intelligens, men til din mangel på ajourført viden om dagens forskning. Det får dig til at overvurdere din egen indsigt, mens vi, der følger med i udviklingen, fjerner os mere og mere fra din forståelseshorisont.
Enhver, der tror, at de har fundet "sandheden", er gået uhjælpeligt i stå, for sandheden om verden kan kun findes i fremtiden, ikke i fortiden.
Mvh
Ole Bjørn :o)
|
|