1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Den Evige Filosofi
|
Kære Peter,
Jeg fryder mig i hjertet over hvert eneste Jesus-ord. Omvendt er det ikke alle ord i biblen, jeg fryder mig ved (men der er dog flere!).
Mit hjerte fortæller mig, at hvert eneste Jesus-ord er af Guds mund. Havde man fortalt mig, at ordene i virkeligheden var talt af en afrikansk trold, så havde jeg frydet mig i samme grad. Ordene vækker noget i mig ... men jeg kan - efterfølgende - erfare, at der konsekvent er tale om de ord, der tilskrives Jesus.
Jeg har ikke hørt "historien om Jesus" for så at tilbede ham og så kun sekundært låne øre til hans ord. Det er omvendt. Jeg har først hørt hans ord ... og i ordets kraft, i den ånd de rummer, er jeg blevet overbevist.
"Jeg har åbenbaret dit navn for de mennesker, du gav mig fra verden. De var dine, og du gav dem til mig, og de har holdt fast ved dit ord. Nu forstår de, at alt, hvad du har givet mig, er fra dig. For de ord, du gav mig, har jeg givet dem, og de har taget imod dem, og de har i sandhed forstået, at jeg er udgået fra dig, og de er kommet til tro på, at det er dig, der har udsendt mig." (Johannes 17, 6-8)
Fred, Thomas
|
|
|
|