0
registrerede
31
gæster og
1527
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Til Zenia
|
Ole skriver til Zenia om mig:
Først - min kommentar til Arnes indlæg var ikke møntet på dig, men en generel advarsel mod dette forsøg på at missionere for en bestemt tro. Mit svar: Denne tråd har overskriften: Den Evige Filosofi, som er titlen, Aldous Huxley gav sin bog om dét ikke at blive hængende i en bestemt religion eller livsanskuelse, men tværtimod at se på dem alle.
Ole skriver også:
Ikoner er afgudsbilleder - Min kommentar: Hvordan det forholder sig i den romersk-katolske kristendom, er jeg ikke rigtig klar over, men det er i hvert fald helt sikkert, at Oles udsagn er stik modsat, hvad der foregår i den ortodokse kristendom, hvor ikóner er sidestillet med de skrevne ord (Bibelen). De er altså det visuelle modstykke til det skrevne om det guddommelige, men de er ikke selv det guddommelige - ligesom Bibelen jo heller ikke er det.
Endelig skriver Ole:
Jeg har undersøgt psykologen Alice Millers lære, og den ser ud til at være den diametralt modsatte af Helen Schucmans, specielt hvad tilgivelse angår. Min kommentar: Jeg ved ikke, hvor Ole har sin idé om, at man iflg. Miller ikke skal tilgive. Mine erfaringer med Alice Millers idéer er de stik modsatte. Det første meget vanskelige er at få gravet det fortrængte frem, dernæst at genopleve det (smerte) - og endelig at finde ud af at leve med det. Så kommer tilgivelsen helt af sig selv 
Arne.
|
|
|
|