1
registreret Arne Thomsen
23
gæster og
181
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Bhagavadgita 2009, 2.del
|
Kære Michael,
Jeg håber, du har haft en god jul og nyder selskabet med dem, du er sammen med.
Jeg lyver ikke om min anonymitet. Jeg har flere gange underskrevet med mit navn i tilfælde af, at jeg har skrevet som anonym, og hvor du har spurgt mig direkte har jeg svaret dig lige så direkte og ikke lagt skjul på noget (f.eks. i tråden "Jesus"). Men der er flere anonyme her på debatsiden, og det er ikke rimeligt, at jeg skal lade som om, jeg er dem. Selv om de har valgt at være anonyme, så har de stadig en stemme.
Når jeg citerer Jesus, er det ikke for at "pynte mig med lånte fjer", som du skriver. Jeg tager ikke æren for hans ord. Jeg citerer og kildehenviser. Men jeg elsker hans ord, og jeg bliver inspireret af dem. På samme måde håber jeg, at andre bliver inspireret.
Et ord, som jeg håber på at blive bedre til at efterleve - og som jeg håber, at andre også må inspireres af - er f.eks. følgende:
"Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med. Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? Eller hvordan kan du sige til din broder: Lad mig tage splinten ud af dit øje! og så er der en bjælke i dit eget øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage splinten ud af din broders øje." (Matthæus 7, 1-5)
Venlig hilsen Thomas
|
|
|
|