0
registrerede
9
gæster og
171
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Guder og det guddommelige
|
Begge citater nedenfor er kopier af hvad du Arne skriver i denne tråd - dato:
28 juli
Arne:
Hanskrist, jeg har aldrig set dig udtale dig om Løgstrups spontane suveræne livsytringer.
Arne:
Ja, Hanskrist, jeg kan i hvert fald ikke mindes ord fra dig om Løgstrups begreb: spontane suveræne livsytringer,
-0-0-0-0-
Det kniber mere og mere for dig at bevare overblikket - og endda at huske hvad du selv har skrevet
Hvad gør vi???
-0-0-0-
Arne:
Ja, Hanskrist, jeg kan i hvert fald ikke mindes ord fra dig om Løgstrups begreb: spontane suveræne livsytringer,
Arne skriver i vrede:
Mit svar: Falsk citat!
Så er det slut!!!
-0-0-0-0-
-0-0-0-0-
-0-0-0-0-
Nu kunne en og anden tro at vi Arne og jeg er blevet tossede i hovedet
Selv om måske vi også er det
Så er det også et spørgsmål om liv og død - især for Paulus at vi forstod det her om de spontane suveræne livsytringer = Livets Ånds Love = Guds Retfærdighed i KRISTUS - der i forvejen, førkulturelt er indskrevet i hjertet ❤️ på vi mennesker (også hedninger) fra før syndefaldet
Og det er tilbage til det LIVETS TRÆ i Edens Have hvor de spontane suveræne livsytringer tilflyder os som LIVETS FLOD eller Guds Retfærdighed i KRISTUS (skrevet i ❤️ hjertet på også hedninger) altsammen før vi gnaskede i de åndssvage moralske æbler altså før syndefaldet - (hvilket vi i moderne sprogbrug benævner at være førkulturelle eller førteoretiske fænomener) - Paulus ønsker at føre os frem til i KRISTUS - Rom 8 er fremragende i den sammenhæng
|
|
|
|