1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: ”Den fuldkomne helhed”
|
Hej Tikka.
Du skrev:
Du trækker dig altid når man kommer tæt på, men denne gang har du åbnet dig lidt.  Mit svar: Dét forstår jeg ikke. Jeg fortsætter da hellere end gerne, men troede at du helt har vendt ryggen til indholdet i denne tråd, og at du afviser enhver idé om at "se ind i sig selv", som jo for mig er forudsætningen for at få øje på, hvad jeg kalder "den fuldkomne helhed".
Er det mon dit seneste spørgsmål, du hentyder til:
Lad os lege du opnår "dit hjertes renhed" hvad det så end er for noget. Hvad skal det så bruges til? Så er mit svar: Det er ikke et redskab, der skal bruges til noget. Det er - som jeg skrev:"en tilstand af stabil og varig sindsligevægt, klarhed, og vilkårsløs medfølelse" en - for mig attraktiv - livsindstilling, der leder til oplevelsen af "den fuldkomne helhed". Det er for mig ikke noget, der kan præciseres, for det omfatter jo alt 
Det er ikke noget, jeg har nået, men noget jeg intuitivt aner - nok fordi jeg i få øjeblikke selv har oplevet noget, der er lidt i den retning
Jeg glæder mig over, at du ikke - som jeg troede - er blevet træt af denne tråd 
M.v.h. Arne
|
|
|
|