1
registreret
(1 usynlig),
8
gæster og
186
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Gud
|
Hej Tikka. Jeg skrev:
Paulus mødte jo alene Jesus i en åbenbaring på vejen til Damaskus. og du replicerede:
Ja, så skulle det vel være nok, hvis man tror på den slags, men, jeg læser dig som, en der ikke tror på Helligånden, som en virkelig virkelighed. Mit svar: Jeg kan ikke ærligt hævde, at jeg ikke tror på Helligånden, men jeg finder det lidt overmodigt at bruge dette ord, som om, at det skulle være noget, vi mennesker kan fatte. Det er i hvert fald det indtryk, jeg får.
I øvrigt: Hvis beretningen om, at Paulus oplevede en åbenbaring "på vejen til Damaskus", er sand - og jeg mindes ikke at have set påstand om, at den er usand - så var det jo så voldsomt, at Paulus blev blind og først fik synet igen ved hjælp fra nogen i Damaskus, da han nåede dertil.
Og når jeg tænker på min egen "mikro-åbenbaring" foran en Kristus Ikon, så har jeg også dér svært ved at rubricere det som Helligånden - så ville udtrykket: noget helligt åndeligt for mig føles mere rigtigt.
Glæder mig i øvrigt over at du forekommer åben for mange forskellige synspunkter.
Mvh. Arne
|
|
|
|