1
registreret
(1 usynlig),
8
gæster og
186
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Gud
|
Anonym skrev i denne tråd: #44629 - 29/09/2024 00:00:
Arkæologer opdager flere og flere påstået evangelier om Judas, Maria Magdalena, en om Jesu barndom blandt andet om hans forbandelse imod en modstander? og så videre - Disse ligesom Biblen kom ikke fra Jesus Kristus tiltrods for, at religiøse kalder de fire for Guds Ord til folket. Og jeg fandt om dét at læse og skrive på Jesu tid: dette.
Det får mig til at tænke på, hvor meget fra Jesus, der kan være gået tabt ved, at der jo er grænser for, hvad det enkelte menneske kan opfatte, rumme og erindre, og ligeledes hvor meget præsteskabers egeninteresser kan have spillet ind.
Jeg har erfaret, at den ortodokse græske kirke støtter sig ikke alene til Bibelen, men også til overleveringer fra menneske til menneske helt tilbage fra Jesu tid.
Paulus mødte jo alene Jesus i en åbenbaring på vejen til Damaskus.
Det har ikke før stået så klart for mig, hvor meget der kan være blevet "skævt" - og hvor meget, der kan være gået tabt af, hvad Jesus Kristus bragte os.
For mig fører det til, at jeg har begrænset tillid til det overleverede, samt at jeg aner, at budskabet fra Jesus Kristus er noget, der er hævet over alle disse overleveringer.
Jeg tror, det er kærlighed, så ren, så stor, så smuk, at vi ikke kan fatte den Og hvorfor jeg tror dét, det kan jeg ikke forklare 
Mvh. Arne
|
|
|
|