0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kapitel 2 - Døden på korset - Et opgør med forsoningslæren...
|
Jeg troede vi drøftede jeres, Lau Sander Esbensen og VML, tanker omkring forsoningslæren??
Forstår ikke helt hvad der sker med dig Jan ABC.
Hvornår har du skiftet spor???
Skal vi ikke følge bogen Gud er Kærlighed som hvad vi drøfter.
Jeg kan sagtens svare dig på dine nye spørgsmål som dog intet har med bogen Gud er Kærlighed kapitel 2 at gøre.
Er du skvattet i saltvandet det store ocean igen og skal vi virkelig endnu engang vente på dig. Skal vi dog ikke følge bogen??
Har du svært ved at holde fokus.
-0-0-0- -0-0-0-0- -0-0-0-
Men skal det urolige barn du er, der har svært ved at koncentrere dig, have svar, pludselig på noget helt andet end det vi er igang med - så velbekomme - her er det hurtige svar:
Mennesket er sammensat af mange dimensioner - der optræder samtidigt hos os - fx den fysiske og organiske og sjælelige sanselige psykiske bevidstheds mæssige og den åndelige dimension også. Spørgsmålet om Evigt Liv og de døde hører under den åndelige dimension, vi er i besiddelse af, at besvare - at vi har del i Evigt Liv og det kræver ikke en overnaturlig verden.
the "Infra Lutheranum" -- namely, the view that the finite is capable of the infinite and consequently that in Christ there is a mutual in-dwelling of the two natures. This difference means that on Lutheran ground the vision of the presence of the infinite in everything finite is theologically affirmed. Paul Tillich.
Altså en immanent transcendent Åndens Ekstatiske Åbenbarings Erfaring har svaret til os på at vi har EVIGT LIV og dødes skæbne.
Det kræver ikke antagelsen af en parallel anden overnaturlig virkelighed verden som I opererer med. Vi har allerede del i Evigt Liv og skal ikke rejse et andet sted hen.
Jeg har også tidligere svaret dig, nemlig at Jesus ikke kan være Gud - men Gud kan være Jesus, uden dog at have begrænset sig til Jesus. Fordi Jesus kan ikke rumme Gud som menneske - men Gud kan rumme Jesus som menneske. Og ja også dig og dine kære afdøde slægtninger og venner.
Men du skal ikke transporteres til Lau Sander Esbensen og VML nogen anden overnaturlig verden virkelighed. Du skal ikke ud og rejse et andet sted hen.
Du er allerede i dig selv og den Guds Skabelse (den ene samme verden og virkelighed) hvor alt er godt og du elsket og ja du har EVIGT LIV - der er ikke tale om at du skal transporteres et andet sted hen.
Du skal blive hvor du er i din Guds Skabelse - du rummes af Gud som du er i den Skabte verden og virkelighed du er sat i og igen du skal ikke transporteres til en opdigtet alternativ anden verden og virkelighed.
Inkarnationen omfatter også dig - vi flyver ikke rundt mellem forskellige virkeligheder eller verdener - da det himmelske og jordiske er forligt forenet - da Gud og mennesket er forligt forenet - det guddommelige og menneskelige er forligt forenet. Så du kan godt droppe dine tanker om en alternativ anden verden virkelighed. Vil jeg som Kristus TROende sige dig.
Derfor godt råd til dig min ven - TÆNK NOGET MERE PÅ DIN EKSISTENS HER OG NU.
DU EJER NOGET DU ENDNU IKKE HAR OPDAGET.
NEMLIG DIT "i KRISTUS LIV".
Gud er ikke utilfreds med sin Skabelse - så vær du kun den Skabte Virkelighed Tro og dig som Skabt i Guds Billede til at høre Skabelsen til. Du skal jo ikke kede dig i en alternativ virkelighed eller anden verden som jo slet ikke ej heller er Skabt - kun I jeres fantasi er der sket denne fordobling virkeligheden med et alternativ sted en hel anden verden og virkelighed skal være.
|
|
|
|