1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Kapitel 1 - kristendommens grundmotiv...
|
Hej Jan og HansKrist
Jo, Jan, du sagde faktisk:
Jeg er med på, at Gud har grebet ind, da han/hun sendte Jesus til jorden, men det gik ikke helt efter planen = Jesus endte oppe på et kors = fiasko.
Gad vide, hvilke tanker du gør dig om Gud, hvis du mener, at Gud har grebet ind, men har fejlet i sin plan og sin indgriben, og at hans gerning endte i fiasko.
Jan, du skriver til HansKrist:
Du vil ikke have noget med forsoningslæren at gøre. Den passer ikke ind i din forståelse af Paulus. Som sådan har Paulus (sjovt nok) reddet dig fra at tænke i sådanne baner. Du læser ikke Paulus som os andre
Med din snak om forsoningslæren, Jan, bør du gøre os den tjeneste at forklare, hvad du egentlig mener med "forsoningslæren". Måske du simpelthen har misforstået Det Nye Testamente på dette punkt, således at din kritik er helt forfejlet.
Igen må jeg henlede opmærksomheden på denne video af Hart. Den korrigere den misforståelse, jeg tror, at du hænger dig i, og som får dig til at kritisere et fatamorgana, som læseren af Det Nye Testamente overhovedet ikke lider under:
https://www.youtube.com/watch?v=hFesQ9ybzAM
Du kan nøjes med at se de første 40 sekunder for at få ryddet op i en eventuel misforståelse - både af Det Nye Testamente og i forhold til dine ord til HansKrist om, at han ikke læser Paulus som "os andre" (øh, hvem andre?!).
Der er tale om, at Jesus på korset har overvundet Døden. Den kunne ikke overvinde ham, og han har brudt dens lænker. Det er et narrativ om erobring.
Kh Thomas
|
|
|
|