1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Kritikkens præmisser
|
Hej Jan
Jeg er med på, at Gud har grebet ind, da han/hun sendte Jesus til jorden, men det gik ikke helt efter planen = Jesus endte oppe på et kors = fiasko.
Gik Guds indgriben ikke efter planen, siger du? Det lyder ikke til, at du har så høje tanker om Guds virke og planer.
Det, du siger, minder mig om dette fra Lukas:
"Er du den eneste tilrejsende i Jerusalem, der ikke ved, hvad der er sket i byen i disse dage?" "Hvad da?" spurgte han. De svarede: "Det med Jesus fra Nazaret, som var en profet, mægtig i gerning og ord over for Gud og hele folket – hvordan vore ypperstepræster og rådsherrer har udleveret ham til dødsstraf og korsfæstet ham. Og vi havde håbet, at det var ham, der skulle forløse Israel." - Lukas 24.
Jesus svarer: "I uforstandige, så tungnemme til at tro på alt det, profeterne har talt. Skulle Kristus ikke lide dette og gå ind til sin herlighed?" - Lukas 24
Du kan måske også tænke over følgende ord:
"Timen er kommet, da Menneskesønnen skal herliggøres. Sandelig, sandelig siger jeg jer: Hvis hvedekornet ikke falder i jorden og dør, bliver det kun det ene korn; men hvis det dør, bærer det mange fold." - Johannes 12
"Og når jeg er blevet ophøjet fra jorden, vil jeg drage alle til mig." - Johannes 12
"For vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft" - Paulus (1. Kor. 1)
"For Guds dårskab er visere end mennesker, og Guds svaghed er stærkere end mennesker." - Paulus (1. Kor. 1)
Din overbevisning om, at Jesu død på korset er en fiasko, og at Gud har fejlet, ligger meget langt fra Det Nye Testamente, som netop fremhæver det stik modsatte. Efter min overbevisning.
Kh Thomas
|
|
|
|