1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Svar på forskelligt
|
stadig er mennesket bibelsk i den nye pagt født som syndere.
Nu bliver det lidt for teknisk
Men i den nye pagt er du i din dåb og iklædning Kristus død fra loven og synden
Ja du står ren for gud, så dét du har begået af synd i dit liv, ser gud ikke.
Se blot Saulus/Paulus – han blev tilgivet ved sin omvendelse – men han vidste også han skulle fuldføre ”løbet” for at indløse præmien - Gud ser kun, du har godtaget, Jesus som frelser, MEN den medfødte synd har du stadig …
... først i næste liv … hvis du kommer med der, vil du opstå syndfri, men tanken er jo samtidig, at både i dette liv og det næste kan man dø, med mindre man får – som Paulus forventede – et himmelsk liv.
... og det bunder jo i syndefaldet - Adam og Eva - en beretning som jøderne den dag i dag ikke opfatter som sådan.
"Jeg plejer at sige, at det eneste mennesket skal frelses fra, er sig selv, derved kan det også opfylde det dobbelte kærlighedsbud uden at være troende." Hvordan pokker forstår du sidste sætning i det dobbelte kærlighedsbud? Jamen den fortæller jo budene bygger på loven og profeterne – og det hører jo ikke med til det dobbelte kærlighedsbud, hvis ikke man er kristen troende.
»Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind. Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står lige med det: Du skal elske din næste som dig selv. På de to bud hviler hele loven og profeterne.«Matthæusevangeliet 22,34-46 Tanken er jo man ikke kan elske andre, hvis ikke man elsker sigselv …
Når jeg skrev:
"Jeg plejer at sige, at det eneste mennesket skal frelses fra, er sig selv, derved kan det også opfylde det dobbelte kærlighedsbud uden at være troende."
… er det jo fordi mennesket er sin egen værste fjende.
Den sidste linje "På de to bud hviler hele loven og profeterne" medtager jeg ikke i denne sammenhæg, for SÅ ville jeg jo være troende
Og ja at du kom fri af det du kalder tro ville være første skridt mod måske en dag at du vil formå at kunne skelne mellem din egen ånd og dens erkendelses former og Gud Helligåndens Ekstatiske Åbenbarings Erfaringer - der er en verden til forskel - hvilket du ikke har forstået. Aldrig nogensinde har det skinnet igennem hvad du skriver at du forstår den religiøse spirituelle dimension som kristendommen som alle andre religioner har sin kilde i. Ja det med ånden. Egen ånd og guds ånd/kraft er jo netop de 2 ånder, som mennesket har - kan ha - hvor man for at blive frelst skal frelses fra sig selv – altså den egoistiske og eller selvudslettende adfærd skal ikke dyrkes, også derfor vi skal elske gud med alt hvad vi har.
Når jeg skriver i følge skrifterne, er det for at gøre opmærksom på, det ikke er noget jeg selv mener, eller finder på.
… men uden tro på gud og hans udsendte søn, vil man ikke - ifølge skriften – há mulighed for at opnå evigt liv - og ej heller i dette liv kunne stå rene for gud, i kraft af Jesu blod - eller modtage ånden, da dette betinger dåb – en dåb på troen -
Jeg har spurgt dig om hvilken reference du har til skriften???
Vil du ikke ud med det???
Dernæst når du forhåbentligt finder den reference og hvem forfatteren er om du da godt gider redegøre for det syn på skrift og Ånd som denne forfatter har. Religionshistorisk er han verdensberømt for sit syn på Skrift og Ånd.
Forstår dig ikke, føler jeg har svaret dig.
.
|
|
|
|