1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kapitel 1 - kristendommens grundmotiv...
|
Hej Jan Krishna Kærlighedens ABC ❤️
Uden jeg skal blande mig i din prioritering og arbejdsgang - så har jeg selv valgt at vente med de der videoer foreslået af Thomas til vi kommer til kapitel 2. Måske jeg tar fejl - men tænker på at de er relevante i forbindelse med forsonings tankegangen (kan ikke lide udtrykket forsoningslæren - da Paulus ikke giver sig af med ligefrem en dogmatisk lære om dette - da for Paulus alt drejer sig om den Guds Helligåndens Ekstatiske Virke i vores liv som en konsekvens af Guds Kærlighed Kristus ind i verden ved mennesket Jesus). At vi erfarer Gud - gennem Helligåndens Ekstatiske Virke som konkret nærværende virkelighed i forbindelse med den Guds Kærlighed Kristus vi tager imod -- er sagen i nøddeskal for Paulus - essensen i vi kristnes trosliv og vores "i Kristus SPIRITUALITET". Paulus troede at Åndens eller Helligåndens overvældende livsbekræftende nærvær aldrig ville forsvinde. Men det forsvandt da Kirken blev ældre og Paulus for længst var død og kirkens administration og Kirken som institution opgav de Helligåndens Karismatiske ÅndsGaver der ellers havde kendetegnet de kristne og ja vigtigere endnu hvad det ville sige at være kristen og i TROEN, nemlig den direkte erfaring af Gud i vores liv.
-0-0-
Jeg trækker mine ord om prioritering af studie og arbejdsgang tilbage -- faktisk arbejder vi mennesker bedst når vi har flere gryder i kog på samme tid.
Så din motivation til at snuppe disse videoer følg den.
Pøj pøj god arbejdslyst Jan
|
|
|
|