1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online.
Key:Admin,
Global Mod,
Mod
Kladde
Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Kritikkens præmisser
Namaskaram...
Jeg vil gerne skrive afsnittet - kærlighedens Gud - ned til os (måske medtager jeg også det efterfølgende afsnit - kærlighed og nåde). Jeg går igang med nedskrivningen på mandag Det bedste ville være, at skrive det hele ned, men det orker jeg ikke Du er kommet lidt foran i læsningen, så det skal jeg have indhentet i næste uge. Vi læser altså side 41-70. Jeg har desuden ikke haft noget videre forhold til Paulus. Som sådan har han bare stået for mig, som en vældig stridsmand for Jesus af Nazareth. Har aldrig gået dybere ind i det. Det der har interesseret mig var hans forsoningslære Derfor jeg har læst hans breve. Men dine skriverier har fanget min opmærksomhed = hvad var Paulus for et menneske? Hvordan tænkte han? Hvorfor var han en vældig stridsmand for Jesus af Nazareth? Jeg har efterhånden fået en større forståelse af Paulus. Takket være dine skriverier og Bibelen Leth Fortalt Nu vil jeg runde af med lidt nytårsmusik...
Your friend forever
Krishna
PS: Det er et godt indlæg (du) Thomas kommer med - vil læse det et par gange mere Jeg får nok ikke set videoerne før engang i næste uge. LSE har i øvrigt N.T. Wright med på sin litteraturliste = The Resurrection of the Son of God...