annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 29 gæster og 1500 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kritikkens præmisser

Hej Jan - jeg kommer til kapitel 1 snart - tror stadig jeg har den postmoderne vending i hovedet - hvor Niels Grønkjær, som Lau Sander Esbensen også nævner, er en af de kendte. Desværre havde min Saxo abonnement ikke den bog af ham jeg gerne ville læse - men jeg fandt en bog om Hegel min store helt Rune Lykkeberg og Niels Grønkjær med flere havde skrevet - hvor hver forfatter havde et kapitel eller essay.

Nå men jeg vender mig mod kapitel 1 engang snart.

Vi får den bog gennemgået og debatteret og indtil videre har vi godt nok gjort det meget grundigt.

Mange Kærlige hilsner HansKrist

Go dag og hvis lyset betyder så meget for dig - så må kristendommen da lige være sagen - da lys jo er symbol på Glæden og det Himmelske og den hele Guds Herlighed vi møder i Kristus hvor vi også har alle Himmelske Åndelige Velsignelser.

Helligånden der jo er de kristne's Gud virker jo Ekstatisk og er derfor altid kendetegnet ved den glæde ekstasen altid er.

Kirken er da om noget lyset - håbet og glæden i verden. Og nok den største Kirke er Guds Skaberværk Naturen og det er netop lyset der bringer os i kontakt med naturen.

Vi kan ikke tænke på naturen udenom lyset fordi alle vores natur oplevelser er kommet istand ved hjælp af lyset.

Du skal ud i lyset Jan - du tilhører dagen.

1 Thessaloniki Brevet 5:

I, brødre, er ikke i mørke, så dagen skulle kunne overraske jer som en tyv. I er jo alle lysets børn og dagens børn. Vi tilhører ikke natten, og heller ikke mørket. Så skal vi da ikke sove som de andre, men være vågne og ædru. For de, der sover, sover om natten, og de, der drikker sig berusede, er berusede om natten. Men vi, der tilhører dagen, skal være ædru og iføre os troen og kærligheden som brynje og håbet om frelse som hjelm.

Hvor meget bruger du naturen Jan?

Jeg vil tænde 3 lys for dig du

Jan Krishna Kærlighedens ABC

Første lys julelys 🕯️ tændt:

The face of man is the most amazing thing in the life of the world; another world shines through it. It is the entrance of personality into the world process, with its uniqueness, its singleness, its unrepeatability." Nicolai Berdyaev.

Andet julelys 🕯️ tændt:

Men hver gang én vender om til Herren, tages sløret bort« – »Herren« er Ånden, og hvor Herrens ånd er, dér er der frihed. Og alle vi, som med utilsløret ansigt i et spejl skuer Herrens herlighed, forvandles efter det billede, vi skuer, fra herlighed til herlighed, sådan som det sker ved den Herre, som Ånden er. 2 Kor 3.

Tredje julelys 🕯️ tændt:

Thi Gud, der sagde: »Af mørke skal lys skinne frem,« han har ladet det skinne i vore hjerter til oplysning og til kundskab om Guds herlighed på Jesu Kristi ansigt. 2 Kor 4.

💕🕯️💕

Hvis vi vil se lyset må vi tømme vores hjerter for had og mørke og tristhed - som netop er det der forhindrer os i at se og opleve lyset - men vigtigst af alt at være lyset - et lys i verden for alle.

Vi må lade lyset skinne - ikke sætte vores lys under en skæppe

Idag skal vi udenfor - have dagslys i øjnene

Vær altid glade i Kristus som det sømmer sig og det jo fordi Helligånden altid er med lys og glæde - spreder lys og glæde. Der er intet der oplyser og forklarer vores ansigt og oplyser vores øjne og dermed sind som Helligånden der er vi kristnes Gud.

Oh Gud Helligånd hvilke Himmelske Åndelige Velsignelser har du til mig i dag

Jeg kunne ikke leve uden dig

Jo det kunne jeg måske godt, men mit humør ville være sort

Derfor har jeg valgt dig da du er lyset og glæden og jubelen - ekstasen - i mit liv

Du er jo Gud i vores liv

Oh Gud Helligånd

Du skal være Gud i mit liv hver dag

Være for mig hvad Solen er for jorden

Den fotosyntese og varme der ligger bag alt liv

Du er mit livs lys

Paulus er en større poet end jeg er - men jeg forsøgte da at fortælle hvor glad jeg er for Gud Helligånden

💕❤️💕

Nu blev jeg så fyldt med Helligånden at jeg styrtløber efter morgenmaden over til biblioteket i Ålborg og låner Niels Grønkjær bøgerne

Vi snakkes du Jan Krishna Kærlighedens ABC
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
Nu kan du se stjerner derude - og det er..
12/03/2025 20:59
En række pander solgt siden 2020 tilbag..
12/03/2025 19:59
Togbusser forlænges her til aften
12/03/2025 19:26
Siumuts formand trækker sig efter valgn..
12/03/2025 19:16
Pakistans militær om kapret tog: Alle g..
12/03/2025 19:05
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Medie: Putin besøger Kursk for første ..
12/03/2025 18:24
Minister vil ikke undtage udlandsdansker..
12/03/2025 18:20
Møder om våbenhvile rykker til Moskva ..
12/03/2025 18:04
Der findes mange metoder til selvforglem..
12/03/2025 18:00
Stegepander solgt siden 2020 tilbagekald..
12/03/2025 17:46