Du forstår stadig meget lidt af det hele desværre - du og Lau Sander Esbensen og VML I tror I har en sag imod Paulus der vil kunne diskvalificere manden - men I er ikke i nærheden af noget i den sammenhæng ej heller om nogle af Kirkens Græske Teologiske Tænkere mange mange hundrede år efter Paulus's død har med udgangspunkt i citater udviklet en forsoningslære ud fra citater fra corpus Paulus.
Iøvrigt misforstår I kristendommen og I misforstår spørgsmålet Jesus og Paulus og gør det til et helt forkert spørgsmål nemlig Jesus eller Paulus.
Den forskning der foregår på dette spørgsmål er I slet ikke fortrolige med og I siger nærmest det modsatte af hvad moderne frontforskning og fx Kristian Leth - Bibelen Leth Fortalt - siger - så bliv ved med at lytte han siger det stik modsatte af hvad VML og Lau Sander Esbensen hævder og påstår. Så at du kaldte sidste Bibelen Leth Fortalt udsendelse for en rigtig VML udsendelse gør et komisk indtryk og afslører at du stadig drømmer og fantaserer om tingene.
Citat:
Jan ABC
Hvad er vi enige om? At forsoningslæren - om Paulus har noget med den at gøre eller ej - skal ud af kristendommen? For mig bliver det spændende om du ændre "opfattelse" af tingene på et tidspunkt = måske har Paulus noget med forsoningslæren at gøre? Er du åben over for det? Kan du overbevises om noget andet?
Jamen man kan sagtens med udgangspunkt i Paulus citater udvikle en Forsoningslære - men hvad folk gør efter Paulus's død kan han jo ligesom ikke stilles til ansvar for.
Og igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen igen (hvor mange gange skal jeg sige det) der findes INGEN forsoningslære der
Står i vejen og spærrer for det Guds Evangelium om Guds Hemmelighed KRISTUS som kristendommen bygger på:
a):
Begivenheden Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os
b):
Begivenheden Guds Kærlighed Kristus: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de kristne samfund og menigheder og Kirkerne. Se 2 Kor 3.
c):
Begivenheden Guds Kærlighed Kristus: Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os - hvor Helligåndens Frugter og Helligåndens Karismatiske ÅndsGaver i den grad er et det Jesus Kristus Evangelium af alle der har indtaget verden og som hverken du eller al englemagt eller VML eller Lau Sander Esbensen kan slukke den HELLIGÅNDENS ILD i verden der brænder så smukt i sin opbyggelse af Kirkerne i verden. Ja Pinsekirkerne i Sydamerika og Afrika vokser og vokser.
d):
Begivenheden Guds Kærlighed Kristus: det Guds Nådes Kraftværk vi er i Kristus med alle Himmelske Åndelige Velsignelser og Guds Kærlighed og Guds Visdom og hele Guds Herlighed der Oplyser og Forklarer mit jordiske og sjælelige legeme og åndelige legeme med mit Himmelske Åndelige Legeme fra Kristus.
FORSTÅ DET NU EN GANG FOR ALLE JAN ABC - DER FINDES INGEN FORSONINGSLÆRE HOS PAULUS DER SPÆRRER OG BLOKERER FOR
a) og b) og c) og d).
Nøjagtig det I fejlagtigt tror.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
Hvis du tror der er nogen der kommer til at trække det korteste strå i den her sammenhæng så bliver det aldrig HansKrist - du/I aner ikke hvem I står overfor.
Men det finder I ud af undervejs som vi gennemgår Lau Sander Esbensen's bog Gud er Kærlighed og jeg kommenterer på bogen.
Hvis vi havde de dygtigste i hele verden af alle teologer til at følge vores studiekreds debatteren Lau Sander Esbensen's bog Gud er Kærlighed - så førte jeg så meget på point allerede og mit forspring på point vil bare vokse for hvert kapitel vi gennemgår.
PS:
Nu er det vigtigste ej heller vi nødvendigvis bliver enige - men at vi ser læser og respekterer hvad vi hver især skriver og på den vej bliver klogere - og bedre og bedre til at formulere os
og folk på sidelinjen kan følge med i det som var det Cassius Clay alias Muhammad Ali og Joe Frazier i Afrika der boksede om VM bæltet i professionel sværvægts klassen. Den fornemste titel for teologer i sværvægts klassen.
Det der foregår mellem på den ene side HansKrist og på den anden side dig Jan Krishna Kærlighedens ABC og VML og Lau Sander Esbensen - det er TEOLOGI når TEOLOGI er allerbedst og tråden er allerede ved at udvikle sig til en uforglemmelig klassiker af så stor værdi for teologer at der ligger en hel ny teologisk efteruddannelse for teologerne ved at læse vores tråd - og når Thomas slutter sig til vi kommer endnu højere op i kvalitet - Thomas vil kunne få HansKrist til at præstere endnu bedre end jeg allerede har gjort.
Thomas meld nu din ankomst - siden er sikker nok fordi du ikke skal afgive oplysninger om kreditkort eller noget i den dur. Så holder du dig fra alle pop up vinduer links er siden helt uden problemer for din sikkerhed.