1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristendommens ABChristus
|
Jan ABC:
Håber du kan bruge det...
NEJ - overhovedet ikke. For mig er det vrøvl og det er der så rigeligt af i omløb.
Tror også hvis du tænkte dig om du selv ville kunne skønne at ham HansKrist tænker ganske anderledes forstandig kritisk videnskabeligt over tingene.
Håber du har fundet ud af at jeg ikke tror dit og dat - men for mig betyder TRO:
BEGIVENHEDEN KRISTUS: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus
GUD i KRISTUS
AT ERFARE KONKRET GUD HELLIGÅNDENs UNDERFULDE VIDUNDERLIGE GERNINGER MED MIG i MIT LIV.
Dette er også betydningen af TRO hos Paulus og ja i en Ny Testamentlig sammenhæng - i en urkristen sammenhæng.
Nye Testamente er en lang række KRISTUS VIDENSBYRD om hvordan mennesker tager imod BEGIVENHEDEN KRISTUS: den GUD HELLIGÅNDENs NY VÆREN og VIRKELIGHED der er brudt igennem til verden ved og igennem mennesket Jesus.
Jamen HansKrist du må da også som VML og Gerth og Jan ABC og Jørgen Primdahl med mange flere tro dit og dat og det ene og det andet? NEJ NEJ og atter NEJ.
For mig er TROEN ET
Og det er KRISTUS TRO - GUD i KRISTUS
TRO er at møde Gud i KRISTUS JESUS
TRO er en BEGIVENHED nemlig BEGIVENHEDEN KRISTUS: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der forsætter efter Jesus død med uformindsket virkekraft - hvorved vi kan sige at KRISTUS BEGIVENHEDEN eller KRISTUS IMPULSEN er den samme altid også idag og imorgen og ud i al fremtid - det er GUDS NÅDEFULDE HANDLING MED OS - SIN ELSKEDE ANDEN VI MENNESKER GENNEM SIN HELLIGE ÅNDs MÆGTIGE VIRKEKRAFT DER NU er VIRKENDE i verden, gør sig gældende i verden i dag som vi hører om det i kristendommens spæde begyndelse:
I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.
En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende. 2 Kor 3.
-0-0-0-0-
Håber alle kan indse at for mig er tro ikke at tro dit og dat og alt muligt mellem himmel og jord. Alt dette er tegn på svage magter og kræfter at være religiøs på den måde og er lille tro eller svag tro som Paulus siger.
Når I nu har taget imod Kristus Jesus, Herren, så lev i ham, rodfæstede i ham, opbyggede i ham, grundfæstede i troen, som I har lært det, overstrømmende i jeres tak. Se til, at ingen fanger jer med filosofi og tomt bedrag, der bygger på menneskers overlevering, på verdens magter og ikke på Kristus. For i ham bor hele guddomsfylden i kød og blod,
Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.
Når I med Kristus er døde fra verdens magter, hvorfor underkaster I jer så påbud, som om I levede i verden: Tag ikke, smag ikke, rør ikke! – alt sammen noget, der skal bruges og forgå – det er kun menneskers påbud og lære. Det går for at være visdom med selvvalgt gudsdyrkelse, falsk ydmyghed og skånselsløshed mod legemet, men det har ikke nogen værdi, det tjener kun til kødelig tilfredsstillelse . Kol 2
Jeg gider kun tale om hvad KRISTUS har udvirket i mit liv. Kun det regner Paulus for noget af evigt gyldigt værdi.
Hvis vi læser Paulus's breve opdager vi at han uafbrudt peger tilbage eller hen på KRISTUS BEGIVENHEDEN den GUD HELLIGÅNDENs NY VÆREN og VIRKELIGHED ind i verden ved mennesket Jesus - og at vi tager imod - iklæder os KRISTUS - KRISTUS VIRKELIGHEDEN:
Det GUDS NÅDESVÆRK vi er i GUDS KÆRLIGHED KRISTUS - i KRAFT af GUD HELLIGÅNDENS vidunderlige forunderlige gerninger med os.
Hvis det lykkedes for Paulus at iklæde os KRISTUS - at føre os til GUD i KRISTUS:
Det GUDS NÅDESVÆRK vi er i GUDS KÆRLIGHED KRISTUS - i KRAFT af GUD HELLIGÅNDENS vidunderlige forunderlige gerninger med os.
Så siger Paulus at han er blevet far til os i KRISTUS.
Og PAULUS er blevet far til mig i KRISTUS - det er PAULUS der har iklædt mig KRISTUS ved GUD HELLIGÅNDENS forunderlige ledsagelse som SANDHEDENS TALSMAND med inde over PAULUS KRISTUS VIDNESBYRD SKRIVERIER.
ORDET alene uden ÅNDEN kan aldrig blive GUDS ORD. Så bogstaveligt set kan vi ikke læse os til GUDS ORD.
|
|
|
|