0
registrerede
6
gæster og
171
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristendommens ABChristus
|
Arne:
Dét, der interesserer mig, er, om der overhovedet er nogle her på Trosfrihed.dk, der forstår "en hujende fis" af, hvad du skriver.
Du ved udmærket hvor få vi er og hvilken adfærd de få der er her har.
Vi har jo ikke en Kræn-p en Anne (ALH) en Thomas en Disciple en Fl Vang længere her på Trosfrihed eller nogle der matcher disse forstandige mennesker.
De fleste af dem skrev jeg også med privat - endda ikke så lidt for et par af dem.
De forstod mig da og det gør alle normalt begavede der har lidt interesse for teologi og kristendom da. Sværere er jeg da heller ikke at forstå. Og de utallige tilbagemeldinger jeg i tidens løb har fået er da også at jeg er utrolig dygtig til at gøre tingene forståeligt og interessant.
Så dit spørgsmål er lidt skørt og giver ingen mening med de få aktive debattører her på stedet hvor ingen nogensinde har udvist overskud til at kunne give mig et modspil og du konstant kun har en agenda og det være på nakken af mig.
-0-0-0-
Hvorfor er jeg her så når ingen giver mig et forstandigt modspil?
For fx at rette op på at du og I andre spreder usandheder om kristendommen - altså for at give en bedre forståelse af kristendommen
Og for eventuelle læsere på sidelinjen.
Personfnidder står du for og har du altid yndet i forhold til mig.
Hvis du står uforstående overfor "har aflagt det gamle menneske", samt "iført sig det nye menneske, skabt i Guds billede med sandhedens retfærdighed og fromhed" kan jeg sige med 100% sikkerhed at du ikke har forstået en hujende fis af ortodoks kristendom.
"har aflagt det gamle menneske", samt "iført sig det nye menneske, skabt i Guds billede med sandhedens retfærdighed og fromhed"
Selv moderne psykologi tager en sådan tekst på ordet.
For selv hårdkogte kriminelle og stofmisbrugere giver en sådan tekst god mening og de forstår til fulde betydningen af hvad der siges.
Det er et af de mest udbredte emner i vor moderne verden hvordan nogle mennesker gør op med tidligere adfærd (det gamle menneske) og ifører sig et nyt menneske ud fra nye værdier og billeder motiver MOTIVATIONER.
|
|
|
|