1
registreret Arne Thomsen
15
gæster og
199
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
|
Sådan læser jeg det også Tikka, men det kræver jo at mar tror på Biblen.
Hvordan man tolker det med hvad guds ånd er, og skal omtales har der gennem tiden været en del uenighed om, men udtrykket: kategorien Gud har jeg aldrig hørt, fra en som udgiver sig som troende  Iøvrigt kan man ikke sige, "at Gud er til og har en ånd" - dette lyder som et barn der ikke forstår hvordan kategorien Gud og Guds Ånd skal forstås.
*
Nå men mit fokus i mit skriv du kommenterer er for mig ikke på tro, men ordet som det læses ...
... og videregives for, at at noget kan blive en virkelighed i et menneskes liv, hvis de tror det. Læs kapitlet ud. https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/5_Mos/6
Disse ord, som jeg i dag befaler dig, skal ligge dig på sinde, og du skal gentage dem for dine sønner; du skal fremsige dem, både når du er hjemme, og når du er ude, når du går i seng, og når du står op.
Bibelskribenten fremsiger en ”Sandhed” til Israel – guds udvalgte folk - som skal videregives til børnene.
Ens virkelighed – og her også troen kommer - kan komme af det som høres … og det med sproget er jo ikke en ny ting, og meget er givet videre som kollektiv bevidsthed, men oplevelsen af det videregivet er vor egen oplevelse.
Vi lærer græsset er grønt, men oplevelsen af det grønne græs er vor egen.
Sådan er det
Altså man kan ikke forestille sig noget man ikke har et billede af.
|
|
|
|