1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Hvad laver vi her på jorden...
|
Hej Tikka. Du skriver:
Verden = menneskene og de samfund de lever i og
Evigheden ejer gud – livets giver … uden evigheden intet liv. og
Man kan ikke skabe noget ud af intet - Disse tre af dine dogmer - kan man vel kalde dem - er alle dybt forbavsende for mig.
For mig er verden dette univers - og måske flere - med dens galakser, heriblandt Mælkevejen og dens stjerner heriblandt Solen og dens planeter, heriblandt den, vi kalder Jorden med al dens geologi og biologi, heriblandt pattedyrene - og heriblandt vi mennesker - med andre ord: et markant videre begreb end dit.
For mig er evigheden noget svimlende ufatteligt guddommeligt. Og for mig er skabelse ud af intet alternativet til at alt er evigt blot i varierende form.
Skabelse ud af intet er for mig ufatteligt men alts evighed endnu mere - og jeg ser ikke andre muligheder
Det er alt dette, der gør mig ydmyg og taknemmelig for min væren i denne ufattelige guddommelige værende verden - en tilstand der føder altomfattende kærlighed i mig - meningen med mit liv.
At du i kristendommen finder en - synes jeg - lidt snævrere kærlighed: Gud - Næsten - En selv - men ikke Verden - det respekterer jeg selvfølgelig
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - taknemmelighed, mådehold, empati, harmoni, kærlighed
|
|
|
|