0
registrerede
15
gæster og
218
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Adam og Eva
|
Hvad forudsagde Bibelen om Messias? PROFETI “Du, Betlehem Efrata, ... fra dig vil jeg lade den der skal være hersker i Israel, udgå.”
Mika 5:2
OPFYLDELSE “Efter at Jesus var blevet født i Betlehem i Judæa, mens Herodes var konge, kom nogle astrologer fra Østen til Jerusalem.”
Matthæus 2:1
PROFETI “De deler mit tøj imellem sig, og de kaster lod om min klædning.”
Salme 22:18
OPFYLDELSE “Da soldaterne havde naglet Jesus til pælen, tog de hans yderklæder og delte dem i fire dele ... Men underklædningen var uden sammensyninger, vævet ud i et fra øverst til nederst. De sagde derfor til hinanden: ‘Lad os ikke rive den i stykker, men lad os kaste lod om den for at afgøre hvem der skal have den.’”
Johannes 19:23, 24
PROFETI “Han beskytter alle hans knogler; ikke en eneste af dem er blevet brækket.”
Salme 34:20
OPFYLDELSE “Da de kom til Jesus, kunne de se at han allerede var død, så de brækkede ikke hans ben.”
Johannes 19:33
PROFETI “Han blev gennemboret for vores overtrædelse.”
Esajas 53:5
OPFYLDELSE “En af soldaterne stak ham dog i siden med et spyd, og straks kom der blod og vand ud.”
Johannes 19:34
PROFETI “De betalte mig min løn: 30 sølvstykker.”
Zakarias 11:12, 13
OPFYLDELSE “Så gik en af de tolv, ham der blev kaldt Judas Iskariot, til de øverste præster og sagde: ‘Hvad vil I give mig for at forråde ham til jer?’ De lovede ham 30 sølvstykker.”
Matthæus 26:14, 15; 27:5
|
|
|
|