0
registrerede
12
gæster og
117
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Vi læser det Nye Testamente
|
Hej Jan
Har der altid været lidelse?
Jeg tror ikke der har været en tid i menneskets historie hvor alt bare var godt...
Hvis vi med altid mener den tid, vi kender til - altså falden tid - så ja, så vil jeg også mene, at der altid har været lidelse.
Ifølge Hart er faldet en supratemporal event. Hinsides tid. Den eneste tid, vi kender til, fra big bang og frem, er falden tid. Det inkluderer evolution.
Ifølge Vandrer mod Lyset startede der ikke bare med at være 2 mennesker, men mange mennesker, og de var ingenlunde gode eller kønne at se på.
Dette er jo simpel evolutionsteori. Det har vi talt om før. Man kan sagtens være kristen og acceptere evolution. Se fx biologos.org
Der er sikkert noget om det du siger, men hvordan blev Jesus konge?
Hvorfor bøje mig for Jesus? En broder på vejen...
Han blev konge ved at dø. Vores broder, storebroder og herre.
Jeg forsøgte bare at finde frem til en måde, så vi kunne tænke andre tanker, altså en slags udløbsdato på tanken om at Gud vil forvandle kosmos osv.
Jeg har selv tænkt noget lignende. Vil vi fx finde intelligent liv i universet? Vil vi udvide vore territorie fra denne klode og udefter før den store forvandling?
Måske jeg har været lidt dårlig til at samtale...
På ingen måde. Du er suveræn til at samtale. Jeg frygtede, at mit svar måske lød irriteret. Men jeg var slet, slet ikke irriteret 
Hvad ville lyset være uden mørket?
Skal der ikke være noget at vælge mellem?
Jeg tror, at lyset uden mørket ville være - lys!
Christian thought, from the outset, denies that (in themselves) suffering, death, and evil have any ultimate value or spiritual meaning at all. It claims that they are cosmic contingencies, ontological shadows, intrinsically devoid of substance or purpose, however much God may - under the conditions of a fallen order - make them the occasions for accomplishing his good ends. David Bentley Hart
Jeg nyder denne her samtale. Lad os bare give os god tid!
Kh Thomas
|
|
|
|