1
registreret
(1 usynlig),
189
gæster og
239
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Vi læser det Nye Testamente
|
Pladserne er jo der hvor gud og Jesus er, hvor det så måtte være. Thomas: Jo, men diskussionen går på, om de pladser, Jesus taler om er efter personens død men før opstandelsen, eller om der er tale om tiden efter opstandelsen. Jeg forstår ikke dit spørgsmål, men pladserne muliggøres af Jesu offerdød
I min faders hus er der mange boliger; hvis ikke, ville jeg så have sagt, at jeg går bort for at gøre en plads rede for jer? Og når jeg er gået bort og har gjort en plads rede for jer, kommer jeg igen og tager jer til mig, for at også I skal være, hvor jeg er. Men mit svar er: Kød og blod kan ikke arve guds rige, så det er en forudsætning at man dør.
Paulus skriver om det - om de der ser frem til et himmelsk liv:
For det siger vi jer med et ord af Herren: Vi, der lever og endnu er her, når Herren kommer, skal ikke gå forud for de hensovede. For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først. Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_Thess/4#14-17
|
|
|
|