0
registrerede
9
gæster og
175
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Vi læser det Nye Testamente
|
Gud går ikke død i og med og ved Jesus!
Måske det overhovedet vigtigste ved kristendommen og det OPSTANDELSEN BETYDER, OPSTANDELSESBEGIVENHEDEN KRISTUS betyder.
Gud går ej heller død i de kanoniske skrifter Bibelen, eller i trosbekendelserne.
Gud kan vi ikke begrænse, sætte grænser for.
Dogmatisk bibellærdom og skriftklogskab, er rungende malm, og har ikke del i Guds Kærlighed KRISTUS, som det ikke hører HELLIGÅNDENs liv og frugter og hensigter til, men er noget fanden og mennesker har opfundet, fundet på. Men kritisk tænkning, uenigheder og livlig debat og fri demokratisk samtale hører Ånden, også Gud til.
Dogmatisk bibellærdom og skriftklogskab er en menneskelig beskæftigelse som jeg tror vi alle ved hvordan Jesus og Paulus ville forholde sig til dersom de kunne komme til orde.
Selvfølgelig finder det forfængelige menneske stor fornøjelse i at dominere og jagte sin bror og søster, også derfor teologi burde være eller anbefales at være bøn, bøn, bøn = at lade Gud komme til orde, at det er Helligånden der taler igennem os.
Med dette i mente, jeg synes det er fint at du Tikka og Thomas drøfter tingene, men husk hvor stor risikoen er for at I glemmer alt om Ånden, Gud, og ikke mindst Guds Kærlighed KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus. Jeg synes dette råd passer på HansKrist og Tikka, men ikke så meget på Thomas, der synes at være manden der har forstået det med Ånden.
Der er en forfærdelige bibelfundamentalisme hårdhed (rungende malm tale) og trosbekendelse dogmatisme hårdhed, der ikke er i overensstemmelse med Gud Helligåndens frugter og hensigter.
Så med dette sagt, go debat til jer to. For sørme tænkning og debat, livlig debat, er også der hvor Ånden er, da det er tegn på den Frihed der altid er hvor Ånden er.
Vær ingen noget andet skyldig end at elske hinanden; for den, der elsker andre, har opfyldt loven......,,,,,,,,»Du skal elske din næste som dig selv.« Kærligheden gør ikke næsten noget ondt. Kærligheden er altså lovens fylde. Rom 13
Go debat til jer to!
|
|
|
|