1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Hej RoseMarie.
Det ser ud til at vi taler forbi hinanden, og det ærgrer mig.
Jeg må erkende at Ukend dig selv ikke rigtig siger mig noget andet end det, at vi alle efter min mening er ukendte med os selv - dog i større eller mindre grad 
Det er jo også, hvad dem, jeg linkede til, siger.
Vi kan jo nok, som C.G.Jung siger, kende vores bevidsthed som tanker, følelser, fornemmelser og intuitioner, og med lidt held - eller hjælp - kan det vel lykkes os at finde ned til i hvert fald nogle af vore fortrængte traumer i vort personligt ubevidste. Det er i hvert fald min erfaring.
Måske kan vi også ane nogle arketyper i vort kollektivt ubevidste. Men så kan vi nok ikke rigtig komme meget længere.
Jeg vil dog ikke afvise at man med ro og meditation kan nå ind til egne indre konflikter.
Dette er så nok dér, hvor jeg står - erkendende at vi ikke rigtig ved, hvad bevidsthed er - samt at det er meget begrænset, hvad vi kender af os selv.
For ganske mange år siden deltog jeg i et godt stykke tid i noget gruppepsykoterapi, og jeg må erkende, at jeg dér lærte mig selv meget mere at kende - hvad jeg stadig er taknemmelig for
Nu er jeg usikker på, om dette er et tilfredsstillende svar for dig på dit spørgsmål. Men hvis ikke, da kom meget gerne igen  Får nok ikke rigtig tid i morgen.
M.v.h. Arne
|
|
|
|