0
registrerede
31
gæster og
1527
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristendom
|
Hanskrist.
Stoppe op overfor konkrete tiltag var der ikke tale om. Javel så - hvorfor så denne totale tavshed?
Hvordan det står til hos mig? Mit svar: Jeg går ind for: - i forhold til dine ligeledes troende: respekterer (hvis de findes) - i forhold til anderledes troende: respekterer - i forhold til forbrydere: vil hjælpe dem - som andre syge - i forhold til vores samfund: lighed-frihed-broderskab - i forhold til samfund, der er anderledes end vores: respekterer - i forhold til kloden: foreslår atomkraft i steder for kul, olie og gas, som en midlertidig overgangsløsning til vedvarende energi - samt hjælp til at undgå, at vi bliver for mange.
Dit forslag om kirkeskatpenge til Alternativet (ikke længere Enhedslisten) kommer for sent, det er for længst gennemført - sammen med penge til velgørende formål
Og folkekirken: Jeg har været medlem af det lokale menighedsråd og tillige redaktør af det lokale menighedsblad, men stoppede begge dele pga. hidtil uset og ubegrundet forhåndscensur - ja, jeg har endda, på opfordring, været lægmandsprædikant i vores kirke over temaet: Den barmhjertige samaritaner - med påstand, at alle mennesker er vores næste. Alle tændte et fyrfadslys og anbragte det i vandfyldte aluminiumsbakker formet som et kors foran en stor Kristus-ikon, der blev spillet bulgarsk ortodoks kirkesang, der blev brændt røgelse, der var fri diskussion efter min prædiken - og alle fik en stump blyant og et spørgeskema, så de kunne give deres mening til kende om gudstjenesten. TV var der også og optagelser blev udsendt af TV Øst.
Den dag kirken frigør sig fra dvalen i statens favn og træder i karakter, er det meget muligt, at jeg melder mig ind igen, men lige nu er det for mig spild af penge, der kan bruges bedre.
Så jeg hader ikke kristendommen - og heller ikke andre religioner - men jeg er imod råddenskab - både historisk og hvad jeg selv har set.
Forbrydere, andre samfund, andre kulturer, andre religioner, klodens tilstand indgår altsammen i mit overordnede mål: Altomfattende omsorg og tolerance. Det er min form for altomfattende kærlighed.
Jeg har en drøm om, at netop dét er oprindelig ufordærvet kristendom 
M.v.h. Arne
|
|
|
|