1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lidt strøtanker ...
|
Hej Tikka.
Jeg forstår dig sådan, at du mener, at menneskene - på kristendommens Guds vegne - skal styre kloden - for nu at sige det kort. Gør vi det godt, får vi Guds nåde, og gør vi det skidt, så får vi dommedag.
Det er så her, jeg har en drøm, et håb, en intuition om, at vi mennesker erkender vores position i "skaberværket" - "den værende verden" - på linje med alt andet skabt - altså ikke overordnet på nogen måde - og at der i os kan fødes kærlighed til hele det guddommelige mirakel, verden, som vi jo selv er en del af - en kærlighed præget af altomfattende omsorg og tolerance.
Jeg forestiller mig, at netop den indstilling er urkristendommens, at det var dét kærlighedsbudskab Jesus Kristus kom med.
Her savner jeg ord fra Hanskrist, der jo netop fokuserer på urkristendommen.
Om jeg har ret - eller ikke - ved jeg jo ikke, men det er i hvert fald dét, der er min vision - og som giver mig mening med mit liv
Du har så visionen, at vi mennesker skal være overordnede "forvaltere til Guds ære" - som nok også Thomas mener - og det er jo jeres gode ret - men det er bare ikke min vision
Har jeg forstået dig ret? - og har jeg forklaret mig tydeligt nok?
M.v.h. Arne
|
|
|
|