1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Arne
Nå da - så skal der lige skiftes emne fra teodicé til tro - hvorfor mon
Fuldstændig malplaceret og ude af kontekst bemærkning til hvad vi drøfter
Som nu virkelig begynder at bekymre mig, for du er virkelig ikke i stand til at have en samtale (andet end med dig selv)
Hvad du skriver giver ingen mening som reaktion på hvad vi to har drøftet i de forrige par indlæg.
Jeg reagerer og har en respons på alt du skriver, du reagerer overhovedet ikke på hvad jeg skriver
Og din sidste bemærkning er sort snak, måske for at afspore argumenternes røde tråd og bare opfinde noget nyt når du ikke har godt argument at give tilbage
Jeg ved det ikke, men har set dig gøre det flere gange i denne tråd
Problemet er jo så om det overhovedet giver mening at drøfte noget med dig, når du ikke kan følge en tankerække og en argumentation, som dog kræver en modargument, men det glider du jo gang på gang af på at gøre, hvilket et par andre debattører har påpeget overfor dig at du har en uvane med
PS:
Svar på det her med fed skrift om du kan, eller vis i det mindste at du forstår hvad der står:
citatet er jo ikke så dårlig, men stadig er det ikke vores Tros genstand, og var det alle de millioner af sider dogmatisk inspireret stof der er skrevet gennem tiderne der var vores TRO så var TROEN ikke en levende virkelighed der kan genføde os som mennesker, nej for så var troen lig tanker, men TROEN er en levende virkelighed. TROEN er som PAULUS og Luther og Tillich og alle andre siger KRISTUS selv, altså KRISTUSVIRKELIGHEDEN det ord Luther bruger i storfilmen om ham.
TROEN er en levende virkelighed der kan genføde os som mennesker, TROEN er som PAULUS og Luther og Tillich og alle andre siger KRISTUS selv, altså KRISTUSVIRKELIGHEDEN det ord Luther bruger i storfilmen om ham
Tro er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker. Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)
Hvis du ikke magter at tilegne dig hvad der står ovenfor med fede typer og give en tilbagemelding der viser at du har forstået hvad der står, så er du overhovedet ikke kvalificeret til at sidde på en debat og debattere seriøst med folk,
ja det diskvalificerer dig at du ikke reagerer på hvad folk skriver
jeg har til dags dato altid reageret på det du skriver, det er jo hvad en debat går ud på (ikke enighed, men at man viser man har forstået modparten med de modargumenter man kommer med og ikke som du gør her hvor du bare skifter emne
|
|
|
|