1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Arne: Det er ud fra dette, jeg stillede spørgsmålet: Har vi mennesker opfattet kristendommen forkert? SVAR: Ok så er det jo samme spørgsmål, som du tidligere har fremsat flere gange. Dette – hvordan man kan sige Gud er god, kærlig og almægtig, når der er ondskab i verden, samt hvorfor mennesket tror sig så betydningsfuld. (?)
Spørgsmålet må vel være, hvorfor Gud tillader ondskaben, for jeg mener ikke man kan gøre Gud ansvarlig for menneskets handlinger og egne valg, som jeg forstår, du vil gøre ...
... og så forstår jeg ikke, at du blander videnskab og tro sammen, når du taler om Gud og kristendom ...
... eller hvorfor du ikke forstår menneskelivet også rummer lidelse og død (når gud er almægtig.)
Spørgsmålet er vel, hvorfor den almægtige Gud er så længe om at gribe ind og gøre alting nyt som lovet, og som der bedes om i bønnen fadervor - komme dit rige
Mit forslag er, at han nok venter på, at der er nok omvendte og frelste mennesker, der kan opstarte en ny verden, hvor han kan gøre alting nyt gennem disse i kraft af sin ånd.
Men jeg siger jer sandheden: Det er det bedste for jer, at jeg går bort. For går jeg ikke bort, vil Talsmanden ikke komme til jer; men når jeg går herfra, vil jeg sende ham til jer. Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om retfærdighed og om dom. Om synd: at de ikke tror på mig; om retfærdighed: at jeg går til Faderen, og I ser mig ikke længere; om dom: at denne verdens fyrste er dømt. Johannes 16:7-11 Så Jesus er - kan være - menneskets forbillede, i hvis fodspor vi inviteres til at gå og vokse i ved åndens kraft, så vi får en ny identitet, så det gamle menneske dør.
¨¨¨¨
|
|
|
|