1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Hej Richard.
Hvorfor det ikke lykkes dig at oprette dig som bruger, har jeg ikke mulighed for at svare dig på, men jeg er ret sikker på, at der er et eller andet, du har overset, så det eneste jeg kan sige er: Tag en dyb indånding og prøv igen - stille og roligt - "med livren seler og sokkeholdere" - så mener jeg ikke det kan undgå at lykkes 
Og til jer, der er stærkt troende - som "har fået troens nådegave": Som jeg ser det, er I i den lykkelige situation, at det er lykkedes for jer, men hvordan det egentlig er gået til, synes jeg ikke, det lykkes jer at forklare.
Jeg kan jo tydeligt fornemme jeres begejstring og kan egentlig misunde jer.
Den smule tro, jeg har, kommer nok af - som Richard siger - det ubesvarede spørgsmål om, hvordan det kan være, at verden ER - og så en meget stærk oplevelse af kærlighed, jeg fik og stadig får fra en bestemt Kristus-ikon - samtidig med at jeg føler mig inspireret af buddhismens "indadskuende kvaliteter" som jo også findes i den ortodokse kristendoms hesykasme og idé om "det fuldkomne menneske".
Bibelen - og alle dogmerne - siger mig faktisk ikke så meget, det er mere sådan noget som inspirationer fra nogle få af de bøger, der er vist her, der inspirerer mig 
M.v.h. Arne
|
|
|
|