1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1470
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Hej Tikka og Richard
Tikka:
Du skrev: "Gud har opvækket Jesus fra de døde ... "
- Tror du på dette, som det i bibelen er skrevet, som en virkelig hændelse?
Ja, jeg tror på, at Jesu opstandelse er en virkelig hændelse, hvor Jesus opstod i en transformeret krop, og at han er førstegrøden af Ny Skabelse - en transformation som vi og hele verden venter på.
Richard:
Jeg har søgt svar i naturvidenskaben og snuset både til budisme, hinduisme og div. uden at være blevet tilfredsstillet.
Jeg har også søgt i religioner i al almindelighed i troen på, at de havde en fælles kerne. Men jo mere man lærer om de forskellige religioner, jo tydeligere bliver deres forskelle også - og der er tale om radikale og uforenelige forskelle.
Da det særegne ved kristendommen gik op for mig, begyndte det hele at falde i hak for mig, og kristendommen begyndte at åbne sig for mig i al sin meningsfylde.
Faktisk forsøgte jeg at nærme mig kristendommen i årevis, men uden rigtigt at finde "vejen ind". Først da jeg henvendte mig direkte til Jesus og fandt nogle historikere og teologer, som kunne give mig et andet - i hvert fald et mere nuanceret - billede, end hvad jeg var vant til at blive præsenteret for, begyndte det hele at udvikle sig for mig. Det er ca. ét års tid siden.
Thomas
|
|
|
|