1
registreret Arne Thomsen
31
gæster og
170
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Hvad er kristendom?
|
Kære Hans,
Gud er for alle. Ingen skal derfor belæres med f.eks. jødisk lov eller menneskers overlevering. Gud er Ånd, og store som små har adgang til Ham. Men ikke alle har valgt at gribe ånden; Paulus var jo på missionsarbejde.
Til dette missionsarbejde formanede han om at holde fast i den sunde lære samt en tro virksom i kærlighed og gode gerninger. I kristendommen er tro og kærlighed udøvet fra hjertet i gode gerninger og opbyggelse intimt forbundne.
"Jeg formaner jer, brødre, til at holde øje med dem, der i modstrid med den lære, I har taget imod, skaber splittelse og fører andre til fald. Hold jer fra dem! Den slags mennesker tjener ikke vor Herre Kristus, men deres egen bug, og med søde og indsmigrende ord forleder de troskyldige mennesker. Men jeres lydighed er kommet alle for øre, så jer glæder jeg mig over. Jeg vil ønske, at I må have visdom til at gøre det gode og være for uskyldige til at gøre det onde." (Romerbrevet 16, 17-19)
For en tro uden gerninger er lige så død som et legeme uden åndedræt. Paulus understregede også meget ofte, at brødrene skulle holde sig fra det onde, ellers ville de ganske enkelt aldrig arve riget.
|
|
|
|