1
registreret Hanskrist
22
gæster og
90
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Hvad er kristendom?
|
Du har langt mere tilfælles med Simon, end du har med mig, Hans, så du kan fortsætte diskussionen om Dawkins "religionskritik" med ham. De nævnte forskere, som i modsætning til dig alle har en omfattende akademisk uddannelse, og er internationalt kendte som skarpe og præcise tænkere, forstår du ganske enkelt ikke, ligesom du heller ikke har en gnist forstand på moderne hjerneforskning og andre naturvidenskabelige fag.
Du vader fortsat rundt i synspunkter, som man havde for flere generationer siden. At nogle tilbagestående psykoanalytikere også sidder fast i dette hængedyng, er ingen kvalitetsstempling af din viden, for videnskaben bevæger sig hurtigere fremad, end du kan nå at følge med i, med den tid du anvender på at læse om religiøse fantasier og løbe rundt i skoven.
Jeg skylder dig tak for at have gjort mig opmærksom på, at det hverken er Jesus eller de 5 evangelister (Thomasevangeliet medregnet), der har stiftet kristendommen, men alene Paulus, som hverken kunne kalde sig guddommelig eller hellig, men blot var en fanatisk selvbestaltet profet. Ellers har du ikke bidraget med noget af værdi for menneskeheden eller for min egen forskning, bortset fra det negative i din egen manglende forståelse.
Mvh
Ole Bjørn :o)
P.S. Hverken Dawkins eller de andre ateister beskæftiger sig med religionskritik, for det interesserer dem ikke. Det de kritiserer er religiøs indoktrinering, så du må kikke forgæves efter det teologiske tankespind, som du bygger dit liv på.
|
|
|
|