1
registreret Arne Thomsen
31
gæster og
170
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Hvad er kristendom?
|
Godmor´n Simon:
Du skriver:
"Vi har diskuteret dette før, og jeg har som sagt forstået, at du påfører din gud dine egne tænkeevner, og så må den stå dér. Det væsentlige er uanset, at man er i stand til at frigøre sig fra noget der fastholder én i en uheldig livssituation. " og mit svar er:
Gud er ren og skær Kærlighed ... og derfor udenfor menneskers fatteevne. ... Jesus kom for at vise os dette, men vi forstod det ikke - og oprettede en religion i stedet for. ...
A Course in Miracles kom i 60. erne for at lede os på rette spor, hvis vi ønsker det - og altid i dyb respekt for menneskets frie vilje. ...
Den vej er min ... og du har ret i, at det kan du ikke ændre ved. ... Endda vil jeg påstå, at min livssituation er blevet helt anderledes positiv i lyset af Ekim´s lære. 
Som jeg læser dig (og måske tager jeg fejl) gør både du og Treram jer til talsmænd for, at menneskets TRO stiller sig hindrende i vejen for, at man samtidig kan engagere sig på en måde, som både er til gavn for det omgivende samfund og én selv. ... Jeg spørger ofte mig selv, om I ikke kan se, at troen kan være en glimrende inspirator til at gøre godt i menneskers liv? - for det ser jeg da masser af eksempler på. ...
Som jeg ser det, må det være den gode vilje - som er uafhængig af, om man er ateist eller teist - der får mennesker til at gøre en god forskel dér, hvor man nu engang er sat. 
m.v.h. Zenia
|
|
|
|