annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18673273
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2574749
Åndelig Føde 2243224
Et andet syn 2124289
Så er der linet op... 1726396
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 833 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 14 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9242 - 17/04/2010 12:01 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: Stig]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Men en ting undrer mig: hvorfor er det saa vigtigt at kapre boern til at tro og hvorfor er det saa vigtigt at overbevise andre om at der findes en gud, hvorfor ikke lade det blive en sag man holder for sig selv, hvis man ikke vil regnes som uintelligent.
Det er vigtigt for mig at kritisere de troende, fordi jeg mener de er helt paa vildspor og fordi jeg ikke bryder mig om at boern skal "tvinges" til at tro foer de naar den myndige alder og dermed ikke selv maa bestemme om de vil tro inden da.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9243 - 17/04/2010 12:20 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: treram]
Stig Offline
ny
Registeret: 05/04/2010
Indlæg: 33
Ja, det er fint med din ihærdighed, men nu er tro nok ikke det største omsorgssvigt et barn kan blive udsat for, vel!??!

Du kan snakke stolpe op og stolpe ned, men du er religiøs af værste skuffe - du er alt det du anklager troende for. Forøvrigt er det de færreste troende der er fundamentalistiske, hvorimod jeg klart vil henregne dig blandt fundamentalisterne.
_________________________
mvh Stig
Top Svar Citer
#9244 - 17/04/2010 16:48 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: Stig]
Anonym
Uregistreret

Kære Stig og Treram,

Jeg vil dele min opfattelse:

Det eneste børn bør inspireres til at tro på, er kærligheden. Uselviskheden. Gennem inspirerende ord og et inspirerende eksempel.

Nu er jeg personligt af den opfattelse, at Jesus taler disse inspirerende ord og er dette inspirerende eksempel. Dog kan jeg undre mig over, at folkereligionen koger denne guldgrube af inspiration ned til de ritualer og floskler, som jeg oplever bliver udbasuneret i kirkerne og ud over diverse internetfora. Og på baggrund af dette, kan jeg godt forstå, at mange bliver ateister og vælger kirken fra.

Jeg kender dem ikke personligt, disse kristne. Jeg vil ikke påstå, at de ikke holder fast i Jesu ord i handling i deres praktiske liv. Ligeså lidt som jeg vil påstå, at jeg selv holder fast i dem i den grad, der ville gøre dem ære...

MEN jeg undrer mig grænseløst, når jeg hører kristne på forskellige fora sige - uden omsvøb - at Jesus ingen bud gav og ingen krav stiller. Når jeg læser de ord, der i nye testamente tilskrives Jesus, så rører der sig noget i mit hjerte, og indeni udbryder jeg "JA!". Den glæde, som disse ord vækker i mit liv, vil jeg gerne, at andre også kommer til at opleve. Derfor bliver jeg ked af det, frustreret og til tider gal, når jeg oplever, at mange 'religiøse' kalder mig for alt muligt tåbeligt, når jeg citerer nogle af Jesu ord og bud, og når de påstår, at han ikke gav bud til hjertets efterlevelse.

Jeg taler IKKE om alle kristne. Jeg taler muligvis kun om en håndfuld... men det er efter min opfattelse ofte de toneangivende på debatterne. Omvendt ser jeg flere og flere, der udtrykkeligt fortæller mig: "Thomas, jeg er enig i det, du siger; kristendommen bør i højere grad handle om det, som Jesus sagde. Hans ord og bud." Og bare én enkelt af disse personer, gør mig glad og fjerner smerten ved at blive kaldt meget grimt gennem meget lang tid.

mvh.
Thomas
Top Svar Citer
#9245 - 17/04/2010 16:55 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Kære Stig og Treram,

Undskyld!!: Jeg kom til at kopiere den øverste linie med, da jeg ville sætte mit indlæg ind på kd-debatten også. Så der nu også på dette debatforum står: Kære Stig og Treram.

Det var dog tåbeligt. Beklager dybt.
Top Svar Citer
#9251 - 18/04/2010 06:59 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: Stig]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Jo det er et omsorgssvigt af boernene, at blive "tvunget" til at tro paa noget NONSENS, hvorfor kan man ikke lade boernene selv bestemme?? det kan du sikkert ikke give et fornuftigt svar paa, men saa skal jeg give dig et, hvis boern ikke faar troen ind med "modermaelken" er det meget sikkert at de fleste ikke faar behov for en religion, det er der humlen ligger begravet, saa kan du skraale op saa meget du vil.
De skal plukkes mens de ikke forstaar hvad det handler om.

Jeg er religioes siger du, sikke dog noget nonsens, fordi man bekaemper et onde er man religioes, hvilken religion vil du katalogisere mig under???

Jeg er og har vaeret imod religioner lige fra jeg startede i skolens 4. aar, da stod jeg af vognen og har ikke siden haft behov for en sutteklud.
Og hvorfor fra fjerde aar? fordi jeg gik i skole under krigen og da vores skole var beslag lagt fik vi ingen kristendomsundervisning, det fik jeg foerst rigtigt i fjerde klasse efter krigens afslutning i en privatskole med en meget religioes religionslaererinde (praestekone), da havde jeg aandsnaervaerelse nok til at sige stop for al gudesnakken, hvilket selfoelgelig paa den tid ikke var videre populaert.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 14 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 >


Seneste indlæg
Spørgsmål
af Tikka
21/09/2024 13:24
Gud
af Tikka
21/09/2024 13:13
Er der en reformation på vej...
af Arne Thomsen
20/09/2024 23:06
Vigtige præciseringer
af somo
15/09/2024 10:08
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Nyheder fra DR
Dansk Michelin-kok er død efter kræftf..
21/09/2024 12:48
Dansk Metal med 'drastisk' forslag: 100...
21/09/2024 12:26
Nordjysk kommune vil løse problem med a..
21/09/2024 11:49
Søfartsstyrelsen er 'opmærksom' på ru..
21/09/2024 10:22
Afviste gang på gang: Nu tager Vanopsla..
21/09/2024 10:20
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Kommune jagter løsslupne skildpadder i ..
21/09/2024 11:26
Ukraine har ikke USA's tilladelse til an..
21/09/2024 09:57
Gratis busser skal køre på Fredericias..
21/09/2024 09:50
Politi spærrede af i Aarhus og undersø..
21/09/2024 09:41
Mona Juul om S-pensionsforslag: Hold god..
21/09/2024 09:41